Avainlippu Design from Finland Ruokaa omasta maasta

Ajankohtaista

Lajittele: Tapahtumat / Uutiset / Kaikki

kynttilat_havi_sinivalkoinen_jalanjalki_pieni

Suomalaiset panostavat eniten kattaukseen jouluna

Juhlapäivistä suomalaiset panostavat ylivoimaisesti eniten jouluun, jolloin 70 prosenttia suomalaisista tuo kattauksella juhlantuntua ja tunnelmaa ruokailuhetkeen.

Lue lisää >

stl_ots_2

Tänään ostetaan työtä Suomeen

Suomalaisen Työn Liiton Osta työtä Suomeen -päivä haastaa nyt toista kertaa itsenäisyyspäivän kynnyksellä kuluttajia pohtimaan omien kulutusvalintojensa vaikutusta suomalaiselle työlle.

Lue lisää >

stl_ots_2

Suomalaisten enemmistö tukisi veronpalautuksilla kotimaista työtä

Tiistaina 29. marraskuuta noin 3,4 miljoonan suomalaisen tilille kolahtaa yhteensä 2,3 miljardia euroa veronpalautuksina.

Lue lisää >

stl_ots_2

Osta työtä Suomeen -päivää vietetään perjantaina 2.12.

Joulukuun ensimmäisenä perjantaina suositaan taas suomalaista.

Lue lisää >

stl_ots_2

Osta työtä Suomeen -päivä 2.12.

Historian toinen Osta työtä Suomeen –päivä järjestetään perjantaina 2. joulukuuta. Päivän tavoitteena on, että suomalaiset ostaisivat silloin vain suomalaisia tuotteita ja palveluita.

Lue lisää >

kurpitsa_halloween_sinivalkoinenjalanjalki

Näillä ruuilla syntyy suomalainen Halloween

Suomalaisen Työn Liiton Sinivalkoinen jalanjälki -kampanjatutkimuksessa kysyttiin suomalaisilta, mikä ruoka sopii suomalaiseen Halloweenin viettoon.

Lue lisää >

kiilto-uutinen

Kylpyhuoneremontti ajankohtainen lähivuosina joka kuudennessa suomalaiskodissa

Noin joka kuudes suomalainen aikoo toteuttaa kodissaan kylpyhuoneremontin seuraavan viiden vuoden aikana, selviää Sinivalkoinen jalanjälki kampanjatutkimuksesta.

Lue lisää >

havi_j_400x400

Syksyn tunnelmointi syntyy väreistä ja marjoista – pimeneviin iltoihin valoa kynttilöistä

Suomalaisen Työn Liiton Sinivalkoinen jalanjälki -kampanjatutkimus selvitti suomalaisten syystunnelmia kysymällä mikä on parasta syksyssä.

Lue lisää >

jakouurteellisia-tabletteja_orion

Suomalaiset valmistautuvat flunssaan vitamiineilla ja nenäliinoilla

Vitamiinit ja nenäliinat ovat yleisin tapa valmistautua flunssakauteen, selviää Suomalaisen Työn Liiton Sinivalkoinen jalanjälki -tutkimuksesta.

Lue lisää >

nousukausi_nelio

Naiset miehiä ylpeämpiä suomalaisten tuotteiden ostamisesta – Nokian puhelimet poikkeus

Suomalaisen Työn Liiton Sinivalkoinen jalanjälki -kampanjatutkimus selvitti suomalaistuotteita, joiden ostaminen on herättänyt ylpeyttä suomalaisesta työstä.

Lue lisää >

lippu

Suomalaiset eivät ole mielestään tarpeeksi ylpeitä kotimaisesta työstä

Suomalaiset eivät ole riittävän ylpeitä kotimaisesta työstä. Tätä mieltä ovat erityisesti keski-ikäiset suomalaiset.

Lue lisää >

mikrokuitu_sinituote_sinivalkoinen_jalanjalki_siivous400x400.

Kotitöiden jakautuminen naisten ja miesten töihin kasvaa iän myötä

Suomalaiset suhtautuvat varsin sukupuolineutraalisti kotitöihin, mutta erot nousevat selvimmin esiin iän karttuessa.

Lue lisää >

Avainlippu_motivoi_ostamaan

Enemmistö suomalaisista: Avainlippu motivoi ostamaan

Suomalaisista 80 prosenttia kertoo Avainlipun motivoivan heitä ostamaan tuotteen.

Lue lisää >

SuositteleSuomalaista_400x400

Suosittelu vaikuttaa suomalaisten ostovalintoihin

Sinivalkoinen jalanjälki -kampanjatutkimuksen mukaan suomalaisista 44 prosenttia on löytänyt uuden suomalaisen tuotteen jonkun suosituksesta.

Lue lisää >

SuositteleSuomalaista_400x400

Tällä viikolla suositellaan suomalaista – suositelluimpia leipä- liha- ja maitotuotteet

Sinivalkoinen jalanjälki -kampanjatutkimuksen mukaan suomalaiset suosittelevat varsinkin suomalaisia elintarvikkeita, kuten leipä-, liha- ja maitotuotteita.

Lue lisää >

mikrokuitu_sinituote_sinivalkoinen_jalanjalki_siivous400x400.

Tutkimus: Suomalaisten mielestä on selviä miesten ja naisten kotitöitä

Suomalaisten mielestä suurin osa kodin askareista jakautuu tasapuolisesti miesten ja naisten välillä.

Lue lisää >

mokki_sinivalkoinen_jalanjalki

Suomalaisten mielestä kesän tekevät vihta, soutuvene ja laituri

Suomalaisen Työn Liiton kyselyn mukaan saunavihta, soutuvene ja laituri ovat kesäisimmät suomalaiset esineet.

Lue lisää >

kesakeittio_mokki_sinivalkoinen_jalanjalki400x400

Näin paljon aikaa suomalaiset viettävät mökillä – osa on mökillä koko loman

Suomalaisen Työn Liiton tutkimuksen mukaan kolme neljästä suomalaisesta vietti vähintään yhden vuorokauden mökillä viime vuoden aikana.

Lue lisää >

mokki_sinivalkoinen_jalanjalki

Mökkien omistus kasaantuu tulevaisuudessa Helsingin seudun asukkaille

Suomalaisen Työn Liiton Sinivalkoinen jalanjälki -kampanjan mökkitutkimuksen mukaan eniten mökinomistajia löytyy Helsinki-Uusimaa-alueelta.

Lue lisää >

suosituin_siivouspaiva_sinivalkoinen_jalanjalki_kampanja

Tutkimus: Suomalaiset siivoavat mieluiten lauantaisin

Suomalaisen Työn Liiton teettämä Sinivalkoinen jalanjälki -kampanjatutkimus selvitti, miten suomalaiset suhtautuvat kotitöihin.

Lue lisää >

Linna-tarina-2

Näin suomalaiset mökkeilevät – tunnistatko oman mökkeilijätyyppisi?

Niin monta kuin on mökkeilijää, on myös tapaa mökkeillä. Suomalaisen Työn Liitto selvitti Sinivalkoinen jalanjälki -kampanjan mökkitutkimuksessa, millaisia ovat suomalaiset mökkeilijätyypit.

Lue lisää >

kesakeittio_mokki_sinivalkoinen_jalanjalki400x400

Juhannusrentoutumista suomalaisittain: mökkikansa nikkaroi, liikkuu luonnossa ja kokkaa

Juhannus lähestyy ja sadattuhannet suomalaiset suuntaavat mökeille. Luvassa on paitsi kiireetöntä oleilua, myös aktiivista harrastelua.

Lue lisää >

kesakeittio_mokki_sinivalkoinen_jalanjalki400x400

Nämä mukavuudet suomalaisen haluaa mökilleen – kesäkeittiö on uusi palju

Mökin varustelutasoon kuuluvat yleensä sähköt ja takka, selviää Suomalaisen Työn Liiton tutkimuksesta.

Lue lisää >

Orthex-tarinabanneri-pieni

Sauna on suomalaisten mielestä paras Suomessa keksitty tuote

Lauantaina 11.6.2016 juhlistetaan suomalaisen saunan päivää. Sauna on juhlapäivänsä ansainnut, sillä Suomalaisen Työn Liiton kyselyn mukaan sauna on paras Suomessa keksitty tuote.

Lue lisää >

Linna-tarina-2

Oma kesämökki järven rannalla on yhä usean suomalaisen haave

Suurin osa suomalaista mökkeilijöistä haluaisi tulevaisuudessa omistaa oman mökin. Näin vastasi 58 prosenttia Suomalaisen Työn Liiton kyselyyn kesämökkien omistamisesta.

Lue lisää >

mokki_wc_sinivalkoinen_jalanjalki_400x400

Tutkimus: Suomalaiset haluavat mökille sisävessan

Mökki ei ole vain kesää varten, vaan lähes 70 prosenttia suomalaisista viettää siellä aikaa myös kesäkuukausien ulkopuolella.

Lue lisää >

hiehot_9900_Valio_Sinivalkoinen_jalanjalki

Suomalaiset ostavat vähäsuolaisia tuotteita, jos maku ei kärsi

Terveellinen ruoka on suomalaisille tärkeää.

Lue lisää >

tarinakuva 400 400

Nämä kesäruoat ostetaan läheltä – marjat ja kasvikset suosikkeja

Suomalaiset haluavat kesäpöytään erityisesti lähellä tuotettuja vihanneksia, marjoja ja kasviksia, selviää Sinivalkoinen jalanjälki -kampanjan tutkimuksesta.

Lue lisää >

Lammin_Ikkuna_Sinivalkoinen_jalanjalki_pieni

Remontointi on helpoin tapa nostaa kodin arvoa

Remontointi on yksi helpoimmista tavoista säilyttää kotien ja mökkien arvoa. Ikkunoiden vaihdolla voidaan parantaa arvon lisäksi talojen energiatehokkuutta.

Lue lisää >

kasvikset_artikkelikuva_sinivalkoinenjalanjalki

Suomalaisten mukaan ruoantuottajia arvostetaan liian vähän

Suomalaisia elintarvikkeita ostamalla kuluttajat haluavat tukea paikallista työllisyyttä. Suomalainen alkuperä ja paikallisuus lisäävät myös kuluttajien luottamusta ruoan laatuun ja puhtauteen.

Lue lisää >

remontti_pieni

Nämä remontit suomalainen tekee mökillä itse – onnistuisiko sinulta?

Suomalaisen Työn Liiton tutkimuksen mukaan suurin osa mökin huolto- ja korjaustoimenpiteistä tehdään itse tai talkoilla. Valtaosa, eli 90 prosenttia mökin omistajista hoitaa itse oman mökkipihansa.

Lue lisää >

kansallinen_mokkipaiva_6.5

Kuokat ja vasarat esille – kansallinen mökkipäivä on täällä

Tänään vietetään ensimmäistä kansallista mökkipäivää.

Lue lisää >

Mansikka_400x400

Tutkimuksen mukaan suomalaiset odottavat kesäruoista eniten varhaisperunoita ja mansikoita

Kesä ja mökkikausi lähestyvät ja tuovat mukanaan suomalaiset kesäherkut. Suven kestosuosikkia, varhaisperunaa, odotetaan eniten tulevan kesän ruokapöytään, kertoo Sinivalkoinen jalanjälki -kampanja.

Lue lisää >

Sj-vappulogo

Vapusta alkaa grillikausi – savukala sopisi suomalaisten mielestä uutena lisänä vappupöytään

Suomalaisen Työn Liiton kyselyn mukaan vappu on suosituin grillikauden avausajankohta koko Suomessa.

Lue lisää >

ruoka-ja-juoma-tiedote

Suomalaisuus merkille – kuluttajat haluavat ostaa suomalaista ja tunnistaa suomalaisen työn

Suomalaisista 84 prosenttia kertoo suosivansa suomalaisia tuotteita aina kun mahdollista. Omilla kulutusvalinnoilla halutaan tukea suomalaista työtä ja olla mukana luomassa yhteiskunnallista hyvää.

Lue lisää >

kansallinen_mokkipaiva_6.5

Kansallinen mökkipäivä käynnistää mökkeilykauden ja saa suomalaiset työn touhuun

Toukokuun ensimmäisenä perjantaina 6.5. vietetään ensimmäistä kansallista mökkipäivää.

Lue lisää >

Sinivalkoinen_jalanjalki_lahiruoka_400x400

Suomalaisille lähiruoka on tuotettu alle 50 kilometrin päässä

Suomalaisista 83 prosentin mielestä lähiruoka tarkoittaa alle 50 kilometrin sisällä tuotettua ruokaa selviää Sinivalkoinen jalanjälki -kampanjatutkimuksesta.

Lue lisää >

mokkimaisema_sinivalkoinen_jalanjalki_400x400

Suomalainen haluaisi kesämökin sijaan vapaa-ajan asunnon

Suomalaisten haaveissa on yhä useammin vapaa-ajan asunto tai pienehkö omakotitalo perinteisen kesämökin sijaan.

Lue lisää >

Pillereita-lasipurkeissa-linjalla_sj_2

Suomalaisista 57 prosenttia haluaa tietää suomalaisen lääkevaihtoehdon

Apteekissa asiointi kuuluu useimpien suomalaisten arkeen.

Lue lisää >

Sinituote_tarinan_kuva_pieni

Suomalaisille kevätsiivous alkaa ikkunoista – lue vinkit ikkunanpesuun

Kevätsiivous kuuluu monien suomalaisten kotien kevätperinteisiin. Keväällä puitteet siivoukselle ja varsinkin ikkunanpesulle ovatkin täydelliset.

Lue lisää >

mokkimaisema_sinivalkoinen_jalanjalki_400x400

Kesämökeissä merkittävää kansallisuusvarallisuutta – osa mökeistä lahoaa metsiin

Mökkeilyllä on paikallisesti suuri työllistävä merkitys. Lisäksi suomalaisten varallisuudesta merkittävä osa on sidottu mökkeihin.

Lue lisää >

_OTS_SJ

Osta työtä Suomeen -päivä upposi suomalaisiin

Kotimaisuuskampanjat ovat tämän hetken ilmiö ja yhä useampi kuluttaja pohtii kaupassa ostopäätöstensä vaikutuksia.

Lue lisää >

SJ logo

Suomalaiset haluavat työllistää julkisilla hankinnoilla

Suomalaisista yli 90 prosentin mielestä julkisissa hankinnoissa pitäisi satsata enemmän suomalaisuuteen, ja tukea näin suomalaista työtä.

Lue lisää >

SJ logo

Suomalaiset erittäin huolissaan kotimaan työllisyystilanteesta

Sinivalkoinen jalanjälki -kampanjatutkimuksen mukaan jopa yli 80 prosenttia suomalaisista on huolissaan Suomen työllisyystilanteesta vuonna 2016.

Lue lisää >

Katri_Lehtola_Keksi_Hartela_kortti2-13

Unelma itse rakennetusta talosta elää nuorilla suomalaisilla

Itse rakennettu omakotitalo on etenkin nuorten unelma, selvittää Suomalaisen Työn Liiton Sinivalkoinen jalanjälki -kampanja.

Lue lisää >

suomen lippu

Kyselytutkimus kertoo: näitä tuotteita suomalaiset veisivät ulkomaantuliaisiksi

Suomalaiset luottavat varsin perinteisiin tuotteisiin valitessaan tuliaisesineitä ulkomaille, selviää Suomalaisen Työn Liiton Sinivalkoinen jalanjälki -kampanjan tutkimuksesta.

Lue lisää >

SJ logo

Sinivalkoinen jalanjälki tavoitti etenkin nuoret ja naiset: kampanja jatkuu myös tänä vuonna

Suomalaiset hyvin tavoittanut Sinivalkoinen jalanjälki -kampanja saa jatkoa jo kolmatta vuotta peräkkäin.

Lue lisää >

joulupoyta_saarioinen_pieni

Kyselytutkimus kertoo: nämä tuotteet suomalaiset hankkivat valmiina joulupöytiinsä

Suomalaisten joulukiireitä helpottavat monet valmiit jouluruuat ja vain 12 prosenttia suomalaisista ei turvaudu valmisruokiin jouluna.

Lue lisää >

joulupaketti

Jouluostokset vilkastuvat: suomalaisuus näkyy jouluhankinnoissa

Suomalaisten tämän vuotiset jouluostokset saivat lisävauhtia viime viikon veronpalautuksista. Jouluna suomalaisuus näkyy niin lahjoissa kuin kodin laittamisessa joulukuntoon.

Lue lisää >

_OTS_SJ

Tänään vietetään Osta työtä Suomeen -päivää

Tänään vietetään ensimmäistä kertaa Osta työtä Suomeen -päivää.

Lue lisää >